Cum a fost la Gaudeamus 2016



Iată că a trecut și acea perioadă din an pe care o așteptam nerăbdătoare și foarte entuziasmată. Nu, nu mă refer la Crăciun, Anul Nou sau ziua mea de naștere, ci la târgul meu preferat de carte, Gaudeamus. Mult am avut de așteptat, repede a trecut!  

Din păcate nu am reușit să mă bucur de târg așa cum mi-aș fi dorit, am ajuns sâmbătă în jur de ora 12 și am plecat de acolo aproape de închidere, dar tot nu am apucat să mă uit la toate editurile sau să vorbesc cu toți scriitorii și bloggeri prezenți. A fost o aglomerație de nedescris și o căldură insuportabilă, am stat multe ore în picioare, dar cu siguranță a meritat ! Cred că a fost cel mai bun târg de carte de până acum, în parte pentru că am avut o companie foarte plăcută și un ajutor binevenit la cărarea bagajelor (Mulțumesc, love, pentru răbdare:D Rușine, Romexpo, pentru lipsa garderobei !), în parte pentru că am participat la cele mai cool lansări și m-am revăzut cu niște persoane incredibile, pe care le urmăresc cu drag munca și le apreciez pentru ceea ce sunt – atât ca oameni, cât și ca scriitori.

Dar să începem cu începutul. Prima lansare de carte la care am participat a fost cea a Cristinei Nemerovschi cu noul ei roman, Zilele noastre care nu vor mai fi niciodată. Sunt foarte curioasă de ce am să găsesc în această carte și sunt și mai curioasă dacă va surclasa Păpușile, cartea mea favorită de până acum. Vom citi și vom vedea ! La lansare a participat și Ioana Duda, o altă scriitoare de la Herg Benet de care sunt foarte curioasă. Ultima ei carte, Jurnalul primei mele morți, este pe lista mea de wishlist.


 Cea de-a doua lansare la care am ținut morțiș să fiu prezentă și mă bucur foarte mult că a avut loc în București a fost cea a Natașei Alina Culea. O dublă lansare de carte, pentru cărțile Lupii trecutului. Sofia și Nopți la Monaco. Pe Natașa am descoperit-o de curând și pur și simplu m-am îndrăgostit de unicitatea ei și profunzimea cu care scrie. M-am bucurat enorm de mult că am revăzut-o, este o autoare specială și o persoană foarte dragă mie. La Lupii trecutului și Marat am publicat deja recenziile, urmează să mai descopăr surprizele din spatele volumelor Natașa, bărbații și psihanalistul și Nopți la Monaco. Ah, și va urma și un concurs cu unele dintre  titlurile de mai sus, cât mai curând, sper !


Șiiii, ultima lansare, dar nu cea din urmă, a fost la Editura Crux Publishing, o editură promițătoare care crește pe zi ce trece. De fapt, aici am participat la mai multe lansări, nu doar la una singură. Andrei Șerban Mazilu și-a lansat mult așteptata continuare a volumului Anotimpul pumnalelor, pe numele ei Jocul necromanților (Vai, ce bine sună! Și ce copertă are!). Primul volum mi-a plăcut enorm de mult, nu am cuvinte să explic cât de mult și abia aștept să citesc și volumul doi (după ce am să recitesc Anotimpul – sau cel puțin așa sper). 


Cea de-a doua lansare de la Crux a fost pentru ultimul volum al trilogiei Predestinare genetică, Față în față scrisă de Ciprian Mitoceanu. Mi-a plăcut enorm de mult prezentarea Deei și m-a făcut să îmi doresc și mai mult această trilogie palpitantă. 


Ultima lansare (ulima la care am participat eu) a fost destul de atipică și pe alocuri...înspăimântătoare. Volumul Ecouri din tenebre semnat Rodica Bretin a beneficiat de o apariție surprinzătoare, o mireasă însângerată desprinsă parcă din cele mai horror filme. 

Add caption

La Crux m-am revăzut și cu un scriitor tare drag mie, Oliviu Crâznic, autorul cărților Ceasul fantasmelor (Ed. Crux) și Și la sfărșit a mai rămas coșmarul (Ed. Vremea). Plus alte povestiri apărute în diferite cărți (tot Crux) și reviste culturale online. 

Per total, la Crux mi-a plăcut enorm de mult, ei sunt o mare și talentată familie acolo, așa că nu vă sfiiți în a le achiziționa cărțile și, mai nou, accesoriile (tricouri, genți, semne de carte).

Bonus, o imagine cu semnele de carte handmade realizate de Alex Șutiu, blogărul de pe Raidu’dă pirați . Superbe, nu-i așa?



Nu în ultimul rând, nu puteam pleca de la târg fără a vizita una dintre editurile mele preferate, Nemira. Cărți una și una, pentru toate gusturile și pentru toate vârstele, oferte foarte bune și un brăduț incredibil de simpatic și frumos. 


P.S. Vă recomand acestă trilogie magnifică despre Bucureștiul interbelic. Găsiți recenziile complete pe blog, în secțiunea recenzii. 


Acestea fiind spuse, cam așa a fost Târgul de Carte Gaudeamus 2016 văzut prin ochii mei. Sper că prin intermediul postării ați reușit să vă faceți o idee despre cum au decus lucrurile pe acolo și chiar dacă nu ați ajuns la târg, vă puteți achiziționa cărțile dorite de pe site-urile editurilor sau de pe librăriile online. Pe data viitoare ! 

Share this:

CONVERSATION

5 comentarii: