Leapșă: Book Blogger Tag

Andreea(padeniye.blog), mulțumesc foarte mult pentru tag! Ador lepșele dedicate bloggerilor, sunt amuzante, poți afla multe lucruri interesante despre persoana din spatele unui blog și chiar și despre propria persoană, dacă tu ești cel care o completează, fiind nevoit să răspunzi la niște întrebări la care, poate, nu te-ai fi gândit până acum. Așadar, să începem ! 

            1.      Top trei lucruri pe care nu le suporți la o carte


1. Personajele schimbătoare, care nu au caracter și personalitate, fără coloană vertebrală.

2.  Limbajul ușor sau de piață. Citesc un ziar de scandal sau o carte?

3. Poveștile plictisitoare, fără acțiune, fără sare și piper, cu personaje anoste, finaluri previzibile, trase de păr și nerealiste (un final forțat, cu happy end, când restul cărții a fost plină de situații primejdioase. Dar vezi doamne, personajele sunt incredibil de puternice și pot trece peste orice, iar la final au parte de fericire deplină. Nu e chiar așa.)

           2.   Descrie locul preferat pentru citit.

Vara, când am ocazia să merg la bunici, locul meu preferat este în grădină, la umbră, înconjurată de verdeață și aer (cât de cât) mai curat. În restul anului, cel mai bine citesc în pat, la mine în cameră. Obligatoriu – să fie liniște și curat în jurul meu, altfel nu mă pot concentra.

          3.  Trei confesiuni legate de cărți.

         1.  Împrumut rar cărți și doar persoanelor foarte apropiate și care știu că au grijă de ele. Deși aș vrea să împart bucuria lecturii cu cât mai multe persoane, ca mai apoi să discutam pe baza respectivelor cărți citite, nu îmi vine să dau cărțile mele dragi orișicui. Cred că o singură dată mi s-a întâmplat să mi se returneze o carte în alte condiții decât am dat-o (îndoită), dar a fost de ajuns pentru perfecționista de mine, iar de atunci am mare grijă cui dau o carte de-a mea.

        2.  După cum reiese de la punctul 1), sunt o cititoare foarte grijulie și păstrez cărțile în cea mai bună stare. Nu suport să le văd îndoite, rupte, pătate sau ținute neglijent. Nu le sublinez și nu le îndoi paginile și am mari dubii în ceea ce-i privește pe cei care fac asta, și se mai și declară mari iubitori de carte. Cred că aceste mici detalii spun multe despre persoana respectivă. Eu una nu aș putea face asta, cărțile mele arată la fel chiar și după a treia citire.

       3.  Când eram mică scriam poezii, iar acum am în plan să scriu un roman. Am ceva în minte, nu foarte detaliat, e nevoie de ceva cercetare și timp pentru a duce la bun sfărșit ce am început, dar, cu pași mici, dar siguri, sunt sigură că visul meu se va materializa într-o bună zi (oricât de îndepărtată ar fi ea).

       4. Când a fost ultima dată când ai plâns în timpul lecturării unei cărți?

Chiar dacă sunt o persoană destul de emotivă și mă atașez cu ușurință de anumite personaje și de poveștile lor de viață, nu cred că am plâns niciodată în timpul lecturării unei cărți. Deși, câteodată,  la micile probleme ale vieții, lacrimile îmi cad cu ușurință pe obraji, când vine vorba de o carte sau un film lucrurile stau puțin diferit, știu să fac deosebirea dintre realitate și ficțiune (deși multe dintre poveștile descoperite sunt bazate pe întâmplări din realitate sau ascund anumite adevăruri). Daaaar, ca să menționez totuși un titlu, cartea care aproape m-a făcut să plâng este Păpușile de Cristina Nemerovschi.

       5. Câte cărți se află în acest moment pe noptiera ta?

Una singură, cea pe care o citesc acum.

        6. Care e gustarea ta preferată în timp ce citești?

Nu obișnuiesc să mănănc atunci când citesc, dar dacă se întâmplă, sigur e ceva dulce sau sărat, în niciun caz nu citesc când stau la masă și mănânc ceva gătit, de exemplu.

         7. Numește trei cărți pe care le-ai recomanda tuturor.

Doar trei cărți?? Știți că un bookaholic adevărat nu poate recoamnda doar trei cărți, nu?? Oh, o să îmi ia ceva timp să aleg doar trei. Să vedem...

     1.  Pe aripile vântului de Margaret Mitchell. O capodoperă care ar trebui citită de orice cititor.

     2. Seria Alina Marinescu scrisă de Monica Ramirez. Spionaj, dragoste și ură, răsturnări de situație, misiuni sub acoperire, ce poți cere mai mult de la o carte?


           3.Seria Academia Vampirilor de Richelle Mead. Cea mai bună serie cu vampiri din toate timpurile, din punctul meu de vedere, bineînțeles, o serie care ne aduce mai mult decât o simplă poveste fantasy și cu vampiri. O poveste despre prietenie, dragoste, supraviețuire. Djampiri + moroi + regalitate+ Rusia = love at first...bite


        8. Arată-ne o poză cu raftul tău favorit din biblioteca ta.


      9. Scrie în trei cuvinte ce înseamnă cărțile pentru tine.

Doar în trei cuvinte? Hai că am să trișez puțin aici.
Hrană pentru minte și suflet, evadare din realitate, alinare, cunoaștere, parte din mine (nu mă simt eu cu adevărat dacă nu citesc).

     10. Care este cel mai mare secret de cititor al tău?

Dacă e secret...să rămână secret până la capăt, nu?

Dau mai departe leapșa următorilor bloggeri: Hayat Seviyor și Antonia Gherasim




Share this:

CONVERSATION

4 comentarii:

  1. Frumoase răspunsuri ! Cât despre mine, îmi place să împrumut cărți de la bibliotecă. Găsești răspunsurile mele pe blog - Simina's Books - am făcut și eu tag-ul. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant :)
    Intrebarile sunt simple si bine punctate iar raspunsurile tale pe masura :)

    RăspundețiȘtergere