Cele mai bune cărți citite în 2019



Hello, hello, bookdragons J J Am revenit cu cea mai așteptată postare a anului, sau mai bine spus de final de an.

Și anul acesta am avut parte de lecturi minunate, unele incredibile, pe care cu greu am putut să le las deoparte, altele plăcute, care nu m-au mulțumit pe deplin, dar cărora le-am trecut cu vederea punctele slabe, iar altele care m-au dezamăgit cumplit. Presupun că este ca în viață, oamenii pe care îi iubim, ne punem toată încrederea în ei și îi ridicăm pe un piedestal se dovedesc a fi nedemni de încrederea și iubirea noastră, iar atunci dezamăgirea este mult mai cruntă. În orice caz, pentru anul care vine mi-am propus să fiu extrem de selectivă, atât la oameni (dar asta este altă poveste), cât și la cărți, deoarece o viață avem, și nu este deloc în regulă să o petrecem în compania oamenilor și a cărților care nu merită.



Mi-aș fi dorit ca această postare să poarte denumirea Zece cărți de nota zece citite în 2019, însă, cum în total am citit 75 de cărți, cele de nota zece au fost mult mai multe. Conform Goodreads (cât mă bucur de existența acestei aplicații !), în 2019 am citit 30 de cărți de nota zece. Și, conform numărătorii mele, cel mai des am acordat nota maximă thrillerelor psihologice. Da, le ador !




Fără alte introduceri, vă las lista cu lecturile mele de nota zece, în oridinea în care le-am citit.

1.      Wildcard de Marie Lu
2.      Harry Potter și Ordinul Phoenix de J.K.Rowling
3.      Două domnii întuncate de Kendare Blake
4.      Bird Box de Josh Melaman
5.      Imperiul furtunilor de Sarah J. Maas
6.      Doi pot ține un secret de Karen M.MC.Manus
7.      Partea urâtă și întunecată a lucrurilor de Bryn Greenwood
8.      Harry Potter și Prințul semipur de J.K.Rowling
9.      Până la sfârșitul timpului de Raluca Alina Iorga
10.  Palatul de spini de Eliza Mazilu
11.  Stăpânii nordului de Bernard Cornwell
12.  Pacienta tăcută de Alex Michaelides
13.  Urzeala tronurilor de George R.R.Martin
14.  Ceva în apă de Catherine Steadman
15.  Crede-mă când mint de J.P.Delaney
16.  Florile răului de Charles Baudelaire
17.  Secera de Neal Shusterman
18.  Victimă fără chip de Stefan Ahnhem
19.  Încleștarea regilor vol 1 de George R.R.Martin
20.  Fata anonimă de Greer Hendriks & Sarah Pekannen
21.  Încleștarea regilor vol 2 de George R.R.Martin
22.  Al nouălea mormânt de Stefan Ahnhem
23.  Moștenirea de Yrsa Sigurdardottir
24.  Băiatul pierdut de M.J.Arlidge
25.  Godsgrave de Jay Kristoff
26.  Minus optsprezece grade de Stefan Ahnhem
27.  Nume de cod Tura de Daniel O Malley
28.  Răfuiala de Yrsa Sigurdardottir
29.  Pe urmele flăcării de Hafsah Faizal
30.  Harry Potter și Talismanele morții de J.K.Rowling

Acestea au fost lecturile mele de nota zece. În caz că sunteți curioși să aflați mai multe detalii, pe blog găsiți recenzii la aproape toate titlurile menționate.



Mai doresc să menționez faptul că anul acesta am citit prima mea carte de Stephen King, Frumoasele adormite, pe care am adorat-o, dar căreia nu i-am putut da mai mult de 4/5 steluțe pe goodreads, din cauza numărului extrem de mare de pagini, personal considerând că toată acțiunea ar fi putut fi scrisă într-un număr mai mic de pagini, deseori întâlnind informații nefolositoare, care pot plictisi cititorul. La fel mi s-a întâmplat cu mult așteptatul volum Foc și sânge de George R.R.Martin în care este redată istoria Targaryenilor. Frumoasă carte, am așteptat-o cu sufletul la gură, însă nu de puține ori m-a plictisit teribil. Din păcate, i-am acordat 4/5 steluțe pe GR. 




Încă o observație interesantă: am citit, după foarte mult timp, o carte de poezii pe care am adorat-o, eu nefiind o fană a acestora. Florile răului se numește, este scrisă de renumitul poet francez Charles Baudelaire și este incredibil de frumoasă, dark și misterioasă. O recomand cu încredere tuturor celor care vor să citească niște poezii mai diferite. I-am acordat 5/5 steluțe.

Voi ce cărți de nota zece ați citi anul acesta? Dar din lista mea, ați citit ceva sau vă tentează?

Acestea fiind spuse, vă doresc Sărbători minunate în continuare și un an nou mai bun din toate punctele de vedere ! J J


Share this:

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu