Recenzie: Înfruntarea de Rebecca Ross







„Am simțit cum tăișul cobora încet, tot mai jos, despicându-mi obrazul. A ratat ochiul la distanță de un fir de păr. Însă nu mai puteam vedea cu el, deoarece sângele curgea șuvoi pe față, iar durerea devenise ca o flacără captivă sub pielea mea, arzându-mă și tot arzându-mă în ritmul pulsului care o luase razna. Unde avea să se termine? Când avea să pună capăt?”


Iată că a venit timpul să-mi iau rămas bun de la o serie foarte dragă mie, două volume pe care le-am îndrăgit și care m-au purtat într-o lume grandioasă, măreață dar și crudă.

Anul trecut, în vară, descopeream Ascensiunea, o carte superbă atât la exterior, cât și la interior. Am numit-o, la momentul respectiv, cartea perfectă (vedeți recenzia aici), plină cu tot ceea ce ar trebui să se regăsească într-un fantasy de nota zece: aventură, răsturnări de situație, persoanje memorbile, iubiri epice și inevitabilele răzbunări. Volumul mi-a plăcut atât de mult astfel încât, în momentul în care editura a scos continuarea și, implicit, finalul seriei, am hotărât pe dată că este momentul potrivit să fac mai ușoară trecerea dintre cele două volume recitind primul volum. Care, este de prisos să vă spun, mi-a plăcut la fel de mult ca prima dată și am trecut exact prin aceleași stări prin care am fost purtată în momentul în care am citit-o pentru prima oară. Dacă nu ar fi o recitire, aș adăuga-o în topul celor mai bune cărți citite de mine anul acesta, așa cum am făcut anul trecut.

Cu Înfruntarea, situația stă puțin diferit. Rebecca Ross va rămâne în continuare una dintre scriitoarele de la care voi avea mereu așteptări, însă mă gândesc că tocmai aceste așteptări m-au făcut să fiu puțin dezamăgită de partea a doua a seriei, însă, totodată, cred că au fost atinse anumite așteptări și a fost stabilit/ă o anumită ordine și un anumit echilibru între cele două romane.

Dacă în recenzia trecută spuneam că toată lumina a căzut asupra Briennei, eroina curajoasă și mărinimoasă, ei bine, în Înfruntarea, dorința mi-a fost auzită și am avut mai mult parte de arialul Cartier Evariste, a cărui adevărată identitate o cunoaștem de acum ca fiind a prințului supraviețuitor a uneia dintre cele mai cunoscute Case și fiul uneia dintre familiile de lorzi trădate acum douăzeci și patru de ani.


Aodhan, căci acesta este numele adevărat al prințului moștenitor, face front comun cu viitoarea regină Isolde și cu toți supușii și aliații acesteia pentru a reda măreția regatelor lor, pentru a stârpi definitiv răul și pentru face dreptate sau, mai bine spus, pentru a se răzbuna pentru tot sângele vărsat de familiile lor, toate lacrimile vărsate și copilăria lor furată, fiind nevoiți să crească ascunși, cu inimle grele și împovărați mult prea devreme de greutățile vieții și de faptul incontestabil că familiile lor au fost trădate și ucise pe nedrept.


Aodhan este personajul meu preferat din cele două cărți, deși am îndrăgit-o extrem de mult și pe Brienna și i-am admirat curajul de care a fost capabilă în cele mai negre momente. Trecerea de la arial (profesor al cunoașterii) la spion pentru aliații său, apoi la războinic gata de luptă, pregătit să se jertfească pentru poporul său și pentru Regina de drept este uimitoare, magnifică și copleșitoare. Este impresionant de urmărit cum acest tânăr capabil de multiple fațete luptă neîncetat să readucă la viață perioada de altă dată, caracterizată prin toleranță, triumf, prosperitate și dreptate. Perioada îndepărtată când numai și numai o regină îndriduită putea cârmui țara, când hoțiile și asupririle erau aspru pedepsite, când pacea și liniștea domnea peste toate ținuturile.

Povara trecutului atârnă greu pe umerii greu încercați ai tânărului și cu greu face față dezvăluirilor șocante care i se relevă de-a lungul acestui volum. Cu toate acestea, dârzenia, înțelepciunea și mărinimia de care a dat mereu dovadă nu-l părăsesc, iar Aodhan se străduiește din răsputeri să asimileze adevărul de necontestat în ceea ce privește legăturile pe care părinții lui le-au avut cu familia trădătoare Lannon, obârșia sa nou descoperită și secretul îngrozitor care atârnă deasupra numelui său de familie. Chinuit de remușcări, de dorința de a face dreptate și de dorul neostoit pe care îl poartă familiei sale moarte, pe care n-a apucat să o cunoască și de care nu s-a putut bucura în copilărie și adolescență, Aodhan, fost Cartier Evariste, își ia, pentru a doua oară, destinul în mâini, spre a înfrunta demonii trecutului și a aduce o brumă de iubire și siguranță celor dragi.

„Nu-mi puteam aminti castelul în care mă născusem, nici cum arăta domeniul aparținând familiei mele de generații. Nu-mi puteam aminti oamenii care-mi juraseră credință când mama mă ținuse la pieptul ei. Ceea ce-mi aminteam era un regat al pasiunii, al harului și al frumuseții, un regat despre care am aflat mai târziu că nu era al meu, deși mi-aș fi dorit, un regat care mi-a oferit refugiu și m-a ocrotit timp de douăzeci și cinci de ani. Valenia era a mea din întâmplare. Dar Maevana..era a mea prin naștere. Am crescut crezând că unt Theo D’Aaramitz; mai târziu am devenit rebelul Cartier Evariste. Ambele erau nume sub care se scundea un om care nu știa nici unde ar trebui să trăiască, nici cine anume ar trebui să fie.

Puterea mea se făcuse praf. M-am aplecat să-mi acopăr chipul, de parcă aș fi fost un copilaș și m-aș fi putut ascunde din nou. Nu am mai putut să mă stăpânesc. Lacrimile care cred că seascunseseră în mine o viață întreagă acum începuseră să se reverse. Sora mea murise ca eu să rămân în viață.”

Prietenia care s-a format între copiii lorzilor trădați este mai presus de cuvinte și constituie temelia pe care aceștia se bazează în misiunea lor de a-și recâștiga locul de drept și de a oferi popoarelor lor viața pe care o merită, ci nu mizeria la care au fost supuși în lunga perioadă de domnie a regelui Lannon.

„Tu și cu mine trebuie să mergem mai departe, i-am șoptit. Trebuie să scoatem răutatea și întunericul din rădăcină și să le înlocuim cu bunătate și lumină. Asta va lua timp. Ne vom folosi atât inima, cât și mintea, Isolde. Dar nu trebuie să ne dorim să fim morți. Nu trebuie să ne dorim să fim altcineva decât ne-au hărăzit sfinții și zeii.

A închis ochii și mă întrebam dacă în sinea ei mă blestema sau era de acord cu mine. Însă, când a ridicat privirea, am văzut o lumină în ochii ei, de parcă vorbele mele o revigoraseră. M-am întors primul în căldura castelului, lăsând-o pe Isolde să se roage la stele. Și știam ce mă aștepta o altă noapte albă.”

Isolde rămâne în continuare războinica aprigă care l-a îngenunchiat pe Lannon, capabilă să meargă până în pânzle albe pentru a-și salva prietenii, familia și poporul mult iubit. Nu face paradă de statutul ei, își exercită puterea în mod just și cu credința în suflet. Alături de Aodhan, cei doi se văd nevoiți să facă față unui nou val de comploturi și trădări, căci chiar dacă regele uzurpator și familia sa se află în temnițe, așteptându-și sentința, forțe întunecate se arată la orizont, nenumărate încercări și răsturănări de situație punându-le, din nou,  la încercare inimile frânte și trupurile obosite.

„Când mi-a întâlnit ochii, am văzut focul ațâțat în ea, un foc străvechi, de parcă ar fi fost un dragon tocmai trezit dintr-un somn adânc. Un dragon care era pe cale să se înalțe în zbor și să acopere cu aripile lui semiluna și să risipească teroarea. Am dus mâna la inimă și i-am simțit bătăile frânte, lăsând furia să pună stăpânire pe mine, așa cum făcuse și regina.”

Deși primele pagini ale romanului par cuminți, pe alocuri chiar plictisitoare ori inutile, curând atmosfera se schimbă radical, aventurile și răsturnările de situație făcându-și prezența în fiecare capitol, chiar la fiecare pagină.

Secrete din trecut sunt dezgropate, secrete întunecate care vor schimba, pentru a nu știu câta oară, cursul poveștii și îi vor arunca pe protagoniști într-o furtună nimicitoare, din care, poate, prea puțini vor scăpa în viață, niciunul din ei nefiind cruțat de faptele abominabile din trecut care au consecințe îngrozitoare acum, în prezent.

Relația dintre fosta ardenă Brienna și fostul Arial Cartier este, poate, una dintre părțile dezamăgitoare ale acestui volum. Relația lor a luat naștere puțin câte puțin, cu pași mici, dar siguri, atât într-o perioadă caracterizată de liniște și pace, atunci când cei doi erau elev, respectiv profesor la Casa Magnalia, cât și mai târziu, într-o perioadă de restriște , când cei doi și-au reunit destinele în cele ce aveau să fie cele mai cumplite momente din primul volum al seriei, atunci când viețile celor doi au fost puse la încercare, atunci când dreptatea trebuia reinstaurată, răul eliminat și întunericul răspândit de Lannnon, exterminat. Relația lor a fost una puternică și aproape imposibilă în asemenea condiții inumane, însă ea a înflorit cu fiecare pagină, trecând peste toate obstacolele așa cum doar o dragoste sinceră, dezinteresată, profundă și totală poate fi, ajungând ca la finalul primului volum să erupă în toată splendoarea ei, culegând roadele sădite cu iubire și lumină. Însă Înfruntarea nu m-a satisfăcut deloc din acest punct de vedere, relația lor fiind lăsată pe planul doi (sau chiar trei), uitată într-un colțișor și readusă la viață prea puțin pentru gustul meu. Este adevărat că dragostea ce și-o port Brienna și Aodhan este una specială, autoarea convingându-ne de asta încă din primul volum, însă mi-ar fi plăcut să văd acea atracție dintre ei cum capătă noi valențe, cum spulberă îndoiala, întunericul și păcatele trecutului.

„Am încercat să mă feresc înainte să mă vadă Cartier, însă el mi-a cuprins obrajii cu palmele și mi-a ținut chipul către el. O lacrimă și-a croit drum pe obraz. Cartier a sărutat-o. Și din felul în care îmi mângâia părul și după cum îmi bubuia inima de tare, dacă Ewan n-ar fos fost în cealaltă odaie, nu știu ce s-ar fi întâmplat îngre noi, deși pot să-mi imaginez. Când s-a uitat la mine, am văzut acelsși lucru în ochii lui, această dorință neostoită de a nu avea decât noaptea între noi, stelele deasupra și să ardem secretele până în zori.”

Cu toate acestea, seria rămâne una dintre cele mai bune citite de mine și o voi recomanda mereu, tuturor iubitorilor de fantasy, romance și aventură.



Înfruntarea este o carte plină de acțiune și tumult, cu inimă și personalitate proprie, care îți va capta atenția astfel încât să o scoți din bibliotecă și să o citești, căci multe aventuri palpitante și secrete fascinante te vor aștepta între paginile ei.

Rebecca Ross este o visătoare și o justițiară, o tânără scriitoare extrem de talentată și frumoasă, care revarsă tot ceea ce are ea mai bun asupra personajelor sale și asupra lumilor create de ea, pentru a bucura ochii, sufletul și mintea cititorului avid, aflat în căutarea unei povești perfecte, care să reunească toate visurile, speranțele și curiozitatea acestuia, hrănindu-i sufletul și provocându-l să pătrundă într-o lume atipică, fascinantă.

„Amândoi aveam în vene sânge de trădători. Și, dacă ne uitam mai adânc în inimile noastre, dădeam peste ceva întunecat acolo.”

Mulțumesc editurii Corint/Leda Edge pentru acest minunat volum. Cărțile le găsiți pe site-ul editurii Corint.

Share this:

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu