Recenzie: Ghici cine urmează de M.J.Arlidge

 




„Întotdeauna ai de plătit un preț pentru acțiunile tale.”

Ghici cine urmează este cel de-al nouălea roman din seria thriller-psihologic Helen Grace, o serie care mi-a fost alături din anul 2015. Nu cred că mă voi sătura vreodată de romanele lui Arlidge și de adrenalina ce-mi pulsează în vene atunci când petrec câteva ore în compania celui mai badass detectiv din lumea ficțională: Helen Grace, această eroină de care nu ai cum să nu te atașezi, un personaj care își depășește limitele cu fiecare volum parcurs și pe care il poți numi cu ușurință un model de tărie, caracter, corectitudine și perseverență.

Arlidge impresionează din nou cititorii prin povestea imaginată, prin punerea în scenă a acțiunii și prin onestitatea și vivacitatea personajelor atent șlefuite. Avem răsturnri de situație, elemente specifice celor mai bune seriale detectivistice, situații de viață și de moarte și o redare perfectă a psihologiei personajelor. Autorul știe cum să capteze atenția cititorilor, iar seria Helen Grace dă dependență cu fiecare volum parcurs. E ca un drog literar de cea mai bună calitate, o lectură crime care poate satisface pretențiile oricărui cititor, indiferent cât de pretențios ar fi acesta.

Mai ai de trăit o oră este mesajul anonim transmis telefonic. Destinatarul, un bărbat de afaceri cunoscut, este mai apoi găsit omorât, într-un mod brutal. Investigația începe imediat, iar echipa detectivului Grace își face simțită prezența, cu promptitudine și seriozitate. Indiciile sunt puține, supectul, de neidentificat. Însă când un al doilea bărbat primește același mesaj, lucruile încep să o ia razna. Ce au în comun cei doi? Un trecut traumatizant, obscur, o poveste despre supraviețuire, moarte și prietenie, căci cu opt ani în urmă, cei doi bărbați, împreună cu alte trei femei, toți pe atunci tineri colegi, au fost sechestrați și traumatizați de către un om cu probleme psihice. Patru dintre ei au supraviețuit, una dintre fete și abuzatorul acestora fiind considerați morți în incendiul iscat în casa sechestratorului. Oare trecutul i-a prins din nou în mreje, iar supraviețuitorii au din nou motive de îngrijorare? Este posibil ca omul care le-a schimbat total viețile să fie încă în viață și să revină în peisaj, hotărât mai mult ca oricând să termine ce a început cu ani în urmă? Și dacă da, de ce a decis acesta să acționeze după atâția ani? Care este povestea și motivația lui? Dar a celor patru supraviețuitori? Este adevărat că doar prietenia și loialitatea i-a salvat din ghearele infernului? Care este povestea lor și ce secrete întunecate ascund de fapt?

„Istoria reprezintă doar punctul de vedere al unei persoane despre o poveste.”

Volumul de față este plin de suspans și fiecare capitol ridică câte o nouă întrebare. Este o carte pe care cu greu o lași din mână, care vibrează de adrenalină, neprevăzut și mister. Este despre fața urâtă a oamenilor, despre măștile pe care aceștia le poartă constant, în încercarea de a-și construi o imagine frumoasă, dar falsă. Este despre acțiuni și consecințele acestora, care pot tăia în carne vie, la propriu. Orice acțiune are o reacțiune, iar povestea de față ne demonstrează din nou asta. What goes around, comes around – o vorbă care se potrivește de minune în contextul prezentat de autor. Dar este și despre adevărata loialitate și prietenie, despre acele relații frumoase, trainice și sincere dintre oameni, despre binecuvântarea de a avea lângă tine persoana sau pesroanele potrivită/e. Și aici mă refer, bineînțeles, la relația dintre Helen și Charlie, o colegialitate frumoasă care a dus la o prietenie trainică, într-o lume a bărbaților, a jocurilor pentru putere și a violenței. Cele două se remarcă prin caracterul lor justițiar și prin capacitatea de a depăși cu demnitate orice le pune viața în cale. Helen în special, se întrece pe ea însăși, și nu îmi vine să cred cât de departe a mers autorul cu acest personaj, câte piedici aparent zdrobitoare i-a pus în cale, toate acestea pentru a-i testa limitele și a scoate din ea tot ce este mai bun. Dar, cred eu, și pentru a construi un personaj care să servească drept model cititorilor, care să le insufle putere, să le dea curaj și să le servească drept exemplu de verticalitate, loialitate și corectitudine. Câteva trăsături de caracter care din păcate sunt tot mai greu de găsit, fie că ne referim la cărți, filme sau viața de zi cu zi. Însă Helen Grace poate fi considerată o eroină a literaturii detectivistice și un personaj care mi-ar plăcea să știu că există pe undeva, în lumea aceasta mare.

„Dacă trebuia să moară altcineva ca să trăiască ea, așa să fie.”

În concluzie, dacă sunteți în căutarea unei lecturi palpitante, care să vă dea fiori pe șira spinării și să vă introducă într-un page turner de neuitat, romanele din seria Helen Grace sunt răspunsul corect și recomandarea mea pentru voi !

Mulțumesc din suflet echipei librăriei online Libris.ro, pentru posibilitatea de a citi acest volum desăvârșit. Pe Libris.ro găsiți cărți în limba română și limba engleză, pentru toate gusturile.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this:

CONVERSATION

1 comentarii:

  1. Buna, Dupa ce am fost în rela?ie cu Anderson de ani de zile, s-a despar?it de mine, am facut tot posibilul sa-l aduc înapoi dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult înapoi din cauza dragostei pe care o am pentru el, l-am implorat cu totul, am facut promisiuni, dar el a refuzat. I-am explicat prietenei mele problema mea ?i ea mi-a sugerat sa contactez mai degraba un vrajitor care ar putea sa ma ajute sa fac o vraja pentru a-l aduce înapoi, dar eu sunt genul care nu a crezut niciodata în vraja, nu am avut de ales decât sa încerc, am a trimis vrajitorului prin po?ta ?i mi-a spus ca nu este nicio problema ca totul va fi bine înainte de trei zile, ca fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a facut vraja ?i, surprinzator, în a doua zi, era în jurul orei 16. M-a sunat fostul meu, am fost atât de surprins, am raspuns la apel ?i tot ce a spus a fost ca îi pare atât de rau pentru tot ce s-a întâmplat încât a vrut sa ma întorc la el, ca ma iube?te atât de mult. Am fost atât de fericit ?i m-am dus la el, a?a am început sa traim din nou ferici?i împreuna. De atunci, am promis ca oricui cunosc care are o problema de rela?ie, a? fi de ajutor unei astfel de persoane, trimi?ându-l la singurul vrajitor real ?i puternic care m-a ajutat cu propria mea problema. e-mail: ogagakunta@gmail.com
    1) Vraji de dragoste
    2) Vraji de dragoste pierduta
    3) Vraji de divor?
    4) Vraji de casatorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vraji de despar?ire
    7) Alunga?i un Iubit trecut
    8.) Vrei sa fii promovat în biroul tau/ Vraja de loterie
    9) vrei sa-?i mul?ume?ti iubitul
    (ogagakunta@gmail.com)

    RăspundețiȘtergere