Cele mai bune cărți de non-ficțiune citite în 2021

 




Cei care mă urmăresc de mai mult timp pe blog și pe rețelele de socializare îmi cunosc, cu siguranță, preferințele literare neschimbate de ani de zile, și anume interesul arătat cărților fantasy și thriller. Ei bine, anul trecut am început, puțin câte puțin, să dezvolt o pasiune pentru cărțile de non-ficțiune, în special pentru cele de psihologie, căci domeniul acesta este unul destul de ofertant, pentru mine cel puțin. La finalul anului 2020 mi-am propus să citesc măcar un titlu de non-ficțiune pe lună, iar acum, la final de 2021, cu ajutorul Goodreads, mi-am dat seama nu doar că acest reading goal mi-a reușit de minune, ci și că am depășit numărul impus, citind uneori și două-trei titluri de non-ficțiune pe lună, ajungând astfel la un total de 28 de titluri citite pe întreg parcursul anului.

Acestea fiind spuse, iată care sunt cele mai bune titluri de non-ficțiune citite de mine în 2021:

Sindromul Tarzan, de Pascal Piquet, apărută la editura All. O carte foarte bună, care mi-a plăcut enorm și pe care presimt că o voi mai răsfoi din când în când. “Sindromul Tarzan”, ca noțiune psihologică, reprezintă necesitatea cuiva de a rămâne agățat de persoana care nu i se potrivește sau de a se balansa convulsiv de la o persoană la alta, de teama de a nu cădea într-un vid emoțional. Cei care suferă de acest sindrom trăiesc cu impresia că ”a iubi” înseamnă a suferi și că acest lucru presupune sacrificii și compromisuri.

Cum iți dai seama dacă ești atins de sindromul Tarzan? E foarte simplu: fie nu suporți să rămâi singur, sari de la o liană la alta, fie rămâi agățat de o singură liană, chiar dacă nu te mai mulțumește.”

Revoluția iubirii, de Gáspár György. Gáspár a devenit cu rapiditate psihoterapeutul meu preferat din România; îi ascult cu mare plăcere podcasturile și vreau să-i citesc toate cărțile. Despre Revoluția iubirii am scris aici, pe blog, într-o recenzie.

            Suflete de sticlă, de Gáspár György. Prima carte pe care am citit-o de la autor și care m-a impresionat enorm. Recenzia cărții o puteți citi în ediția lunii iunie a revistei Famost, publicație la care sunt colaboratoare.

            Măștile masculinității, de Lewis Howes, o carte uitilă nu doar pentru bărbați, ci și pentru femei.

“Ideile rigide pe care cultura noastră ni le imprimă despre masculinitate și feminitate fac aproape imposibil ca bărbații și femeile din viața reală să se vadă așa cum sunt cu adevarat și să se poată iubi. Pentru bărbații care vor să se elibereze din cușca lor tradițională, cartea lui Howes schimbă vieți. Pentru femeile care îți doresc ca bărbații din viața lor să fie umani pe deplin, e o lectura esențială.”

O chestiune de viață și de moarte, de Irvin D.Yalom și Marilyn Yalom, este impresionanta poveste de dragoste dintre celebrul psihoterapeut și scriitor și soția sa, aflată în ultimul stadiul al cancerului. Recenzia completă a cărții o puteți citi în ediția lunii august a revistei Famost.

Corpul nu uită niciodată, de dr. Bassel Van Der Kolk, este o carte extrem de bine documentată despre cauzele și consecințele traumelor și cooperarea dintre creier, minte și corp pentru vindecarea traumelor.

„Bazându-se pe o experiență în domeniul cercetării și pe o experiență clinică de mai bine de 30 de ani, Bessel van der Kolk dovedește că teroarea și izolarea care caracterizează orice traumă remodelează literalmente creierul și corpul. Noua viziune referitoare la instinctul de supraviețuire explică de ce experimentează oamenii traumatizați o stare de anxietate greu de înțeles, de indiferență sau de furie intolerabilă, și în ce fel le afectează trauma capacitatea de concentrare, memoria, capacitatea de a-și forma relații bazate pe încredere și chiar de a se simți acasă în propriul lor corp. Ei își pierd controlul asupra lor și se simt frustrați de eșecul terapiilor pe care le aplică, temându-se adeseori că sunt complet deteriorați și imposibil de „reparat".”

Dacă dragostea ar putea gândi, de Alon Gratch, o carte în care psihoterapeutul Alon Gratch prezintă cele șapte tipare care ne împiedică să găsim dragostea și fericirea. În această carte el ne arată cum să recunoaștem tiparul de relație pe care-l repetăm, să acceptam părțile bune și părțile rele din relațiile noastre și ne ajută să reușim să ne gândim la relațiile noastre, atât de pline de sentimente care, uneori, ne copleșesc. El ne arată cei trei pași necesari pentru a ne opri din repetarea acestor tipare ale iubirii iluzorii și a găsi iubirea reală și durabilă.

Supernormal, de Meg Jay, este o carte emoționantă și înduioșătoare despre adversitate și reziliență.

„De ce unii copii reușesc să facă față dificultăților, iar alții nu? Ce putem spune despre copiii aparent invulnerabili, invincibili, copiii supernormali care par înzestrați cu o capacitate supraomeneasca de-a se adapta și de-a reuși? Bazându-se pe experiența clinică de peste douăzeci de ani, Meg Jay ne prezintă diferite aspecte ale rezilienței și ne conduce în lumea interioara a "supernormalilor", a celor care, la prima vedere, sunt doar niste medici, artiști, avocați, profesori sau antreprenori de succes, dar pe care îi descoperim ca fiind niște eroi care au reușit să-și croiască o viață reușită în ciuda tuturor obstacolelor și dificultăților întâmpinate în copilărie. Plină de povești de viață impresionante și de informații științifice de actualitate, cartea reușește să creioneze un tablou complet al rezilienței, oferind nu doar răspunsuri cu privire la resursele persoanelor reziliente, ci și o imagine a modului în care se simt și se văd pe ei înșiși oamenii "supernormali".”

          Șapte greșeli prostești pe care oamenii inteligenți le fac în relația de cuplu, de Carolyn N. Bushong, o carte pe care o recomand atât celor care au deja o relație, cât și celor care vor să își construiască, la un moment dat, acea relație perfectă pentru ei înșiși.

       Călătoria către sine, de Irvin D.Yalom, autobiografia celebrului pshioterapeut, un roman liric, frumos, din care răzbate empatia, curajul și inteligența autorului.

      Cam acestea au fost titlurile de psihologie care mi-au captat atenția acest an. Din toate am avut o mulțime de lucruri de asimilat și toate m-au ajutat într-un fel sau altul să mă descopăr mai bine pe mine, să îmi îmbogățesc cunoștințele și să înțeleg mai bine ce înseamnă educația și inteligența emoțională și relațională. Le recomand cu mare încredere pe toate !

 

 

 

Share this:

CONVERSATION

1 comentarii:

  1. Bună, După ce am fost în relație cu Anderson de ani de zile, s-a despărțit de mine, am făcut tot posibilul să-l aduc înapoi dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult înapoi din cauza dragostei pe care o am pentru el, l-am implorat cu totul, am făcut promisiuni, dar el a refuzat. I-am explicat prietenei mele problema mea și ea mi-a sugerat să contactez mai degrabă un vrăjitor care ar putea să mă ajute să fac o vrajă pentru a-l aduce înapoi, dar eu sunt genul care nu a crezut niciodată în vrajă, nu am avut de ales decât să încerc, am a trimis vrăjitorului prin poștă și mi-a spus că nu este nicio problemă că totul va fi bine înainte de trei zile, că fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a făcut vraja și, surprinzător, în a doua zi, era în jurul orei 16. M-a sunat fostul meu, am fost atât de surprins, am răspuns la apel și tot ce a spus a fost că îi pare atât de rău pentru tot ce s-a întâmplat încât a vrut să mă întorc la el, că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și m-am dus la el, așa am început să trăim din nou fericiți împreună. De atunci, mi-am promis că oricui cunosc care are o problemă de relație, i-aș fi de ajutor, trimițându-l la singurul vrăjitor real și puternic care m-a ajutat cu propria mea problemă. e-mail: ogagakunta@gmail.com îi poți e-mail dacă ai nevoie de ajutorul lui în relația ta
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută
    3) Vrăji de divorț
    4) Vrăji de căsătorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vrăji de despărțire
    7) Alungați un Iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău/ Vraja de loterie
    9) vrei să-ți mulțumești iubitul
    Contactați acest om grozav dacă aveți vreo problemă pentru o soluție de durată
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere