Cărți citite în 2018 + top 15 titluri preferate





Anul acesta am reușit să citesc mult mai multe cărți decât îmi planificasem inițial. La început de 2018 mi-am setat pe goodreads numărul de 45, fiind convinsă că nu am să-l depășesc. Cel puțin, nu cu mult. Însă acum, în ultima zi a anului, făcând bilanțul, am realizat că numărul cărților citite acest an este unul destul de mulțumitor. Dacă aș fi vrut să citesc mai mult de atât? Sincer, sunt mulțumită cu ce a fost. Dacă aș dori să schimb câteva titluri cu altele? Ei bine, da. Unele dintre alegerile mele nu au fost tocmai fericite, m-am păcălit cu anumite titluri, am dat și o steluță sau două pe goodreads, au fost și titluri de trei, patru și cinci (maximul) steluțe. Per total, eu sunt mulțumită de alegerile mele pe 2018. Încă puțin și va trebui să-mi setez din nou, pe goodreads, numărul de cărți pe care doresc să-l ating în 2019. Încă nu m-am hotărât la unul, dar știu sigur că va fi unul mult mai mic decât cel de acest an, deoarece am multe (alte) planuri pentru anul care vine și va fi o provocare pentru mine să nu mai citesc pe bandă rulantă, să îmi setez (multe) alte obiective și să le și ating. Pentru că da, recunosc, de multe multe multe ori până acum m-am scufundat în lectură, am fugit cât am putut de departe de realitate. Am constatat (și nu de curând !) că de cele mai multe ori, lectura m-a ținut în viață. Ancorată în realitate și, totuși, departe de aceasta. Cărțile mi-au salvat viața (așa cum bine spune una dintre scriitoarele mele preferate, Ana Mănescu, dar și mulți alți cititori) și sunt sigură că vor continua să o facă și de acum înainte, pentru mulți, mulți ani, însă în 2019 mi-am propus să fac niște schimbări notabile care vor contribui (într-un fel sau altul, dar eu sper că balanța va înclina spre bine) la tot ceea ce reprezint eu și, implicit, la tot ceea ce iubesc eu, aici incluzând și cărțile.

Cum am spus, încă nu știu ce număr îmi voi seta la reading challenge-ul de pe goodreads și câte titluri voi reuși să citesc, însă știu cam ce voi citit. În principiu, cam ce am citit și până acum. Mă cunosc destul de bine și nu am să-mi setez noi provocări în ale cititului (cum am spus, provocările vor fi pe alte planuri), așadar voi rămâne fidelă genurilor mele preferate: fantasy și thriller-psihologic. Și, la fel ca în fiecare an, câteva titluri de psihologie și dezvoltare personală (două, trei).

Ca să nu mă mai lungesc, iată lista cărților pe care am reușit să le citesc în 2018. Iar mai apoi am să vă dezvălui topul celor 15 titluri pe care le-am adorat.  Have fun ! ^^

1.      Ghici care-i mincinosul de M.J. Arlidge (recenzia, aici)
2.      Fellside de M.R.Carey (recenzia, aici)
3.      Puterea armelor de Joe Abercrombie (recenzia, aici)
4.      Tronul de cleștar de Sarah J. Maas (recitită)
5.      Șapte greșeli prostești pe care oamenii inteligenți le fac în relația de cuplu de Carolyn. N. Bushong
6.      Stăpânul umbrelor de Cassandra Clare (recenzia, aici)
7.      Dacă fug de Terri Blackstock (recenzia, aici)
8.      Dulce răzbunare de Joe Abercrombie (recenzia, aici)
9.      Iubirea nu este de ajuns de Aaron T. Beck
10.  Diamantul de la miezul nopții de Sarah J. Maas (recitită)
11.  Femeia din Orient Express de Lindsay Jane Ashford (recenzia, aici)
12.  Demoni de Laura Nureldin (recenzia, aici)
13.  Dresoarea de Cristina Nemerovschi (recenzia, aici)
14.  Moștenitoarea focului de Sarah J. Maas (recenzia, aici)
15.  Trezirea leilor de Ayelet Gundar- Goshen (recenzia, aici)
16.  Din negura timpului de Lavinia Călina (recenzia, aici)
17.  Împăratul ghețurilor de Ana Maria Negrilă (recenzia, aici)
18.  Elias și spioana cărturarilor de Sabaa Tahir 
19.  Unul dintre noi minte de Karen M.Mc. Manus
20.  Grădina de fluturi de Dot Hutchinson
21.  Trandafirul și hangerul de Renee Ahdieh (recenzia, aici)
22.  Scrisori din insula Guernsey de Mary Ann Shaffer (recenzia, aici)
23.  Un tron întunecat de Kendare Blake (recenzia, aici)
24.  Cum să oprești timpul de Matt Haig (recenzia, aici)
25.  Fata din gheață de Robert Bryndza (recenzia, aici)
26.  Borgia. Păcatele familiei de Sarah Bower (recenzia, aici)
27.  Ghid de vicii și virtuți pentru gentlemeni de Mackenzie Lee
28.  Cu cărțile pe față. Elemente de psihanaliză relațională de Owen Renik
29.  Mirror, mirror de Cara Delevingne (recenzia, aici)
30.  Șarpele din Essex de Sarah Perry (recenzia, aici)
31.  Femeia cameleon de Tailor Stevens
32.  Râurile din Londra de Ben Aaronovitch (recenzia, aici)
33.  Vassa și noaptea de Sarah Porter
34.  Tinerele elite de Marie Lu (recenzia, aici)
35.  Ascensiunea. Destinul reginei de Rebecca Ross (recenzia, aici)
36.  Cartea vieții de Deborah Harkness
37.  Diabolica de S.J.Kincaid (recenzia, aici) 
38.  Gemini de Monica Ramirez
39.  Rogue de Monica Ramirez
40.  Damnare de Lauren Kate
41.  Dorothy trebuie să moară de Danielle Paige
42.  Puterea de Jennifer L. Armentrout (recenzia, aici)
43.  Și mă întunec de Kiersten White (recitită)
44.  Acum mă înalț de Kiersten White (recenzia, aici)
45.  Regina umbrelor de Sarah J.Maas (recenzia, aici)
46.  O simplă favoare de Darcey Bell
47.  Soția dintre noi de Greer Hendricks
48.  Magia fetelor Belles de Dhonielle Clayton (recenzia, aici)
49.  Sinuciderea ielelor de Ana Mănescu (recenzia, aici)
50.  Ultimul regat de Bernard Cornwell
51.  Al nostru este cerul de Luke Allnutt (recenzia, aici)
52.  Antidepresiv de Ioana Duda (recenzia, aici)
53.  Codul lui Zoran de Corina Ozon (recenzia, aici)
54.  O torță în noapte de Sabaa Tahir (recenzia, aici)
55.  Societatea trandafirului de Marie Lu (recenzia, aici)
56.  De veghe între lumi de Marisha Pessl (recenzia, aici)
57.  Warcross de Marie Lu (recitită)
58.  Nevernight de Jay Kristoff
59.  Harta care duce la tine de J.P.Monninger
60.  Născută din fum și os de Laini Taylor (recitiă)
61.  Vremuri de sânge și străluciri de stele de Laini Taylor
62.  Jack Spintecătorul de Kerri Maniscalco
63.  Obiecte ascuțite de Gillian Flynn (recenzia, aici)
64.  Visuri de îngeri și monștri de Laini Taylor (recenzia, aici)
65.  Cerul în adâncuri de Adrienne Young (recenzia, aici
66.  Cinder de Marissa Meyer
67.  Călărețul morții de Bernard Cornwell
68.  În cel mai întunecat colț de Elizabeth Haynes (recenzia, aici)
69.  Femeia de la fereastră de A.J.Finn
70.  Îngerul istoriei de Rabih Allamedine
71.  Studiu despre otravă de Maria V. Snyder

După cum se poate observa, am și recitit câteva titluri care mi-au plăcut foarte mult, și anume primele două volume din Tronul de cleștar, deoarece urma să citesc volumele trei și patru și voiam să îmi amintesc anumite detalii ale seriei, Și mă întunec, de Kiersten White, primul volum al unei serii de ficțiune istorică absolut fascinantă, Warcross de Marie Lu, deoarece volumul final al duologiei a fost publicat de curând de editură, îl am în bibliotecă, și în mod sigur îl voi citi în ianuarie, primul volum din trilogia Născută din fum și os de Laini Taylor, deoarece l-am citit acum doi ani și abia acum am finalizat această minunată trilogie.



Acum urmează topul de 15 titluri pe care le-am adorat acest an. Mi-a fost foarte greu să-l întocmesc, inițial acesta trebuia să fie un top de 10 cărți preferate, dar cum numărul total al cărților citite acest an a fost destul de mare, este normal să nu pot alege doar 10. Și țineți cont că nu am adăugat și cărțile recitite, pentru că și acelea fac parte din categoria the best, dar nu ar fi corect să le includ aici. Ordinea este aleatorie, toate au primit de la mine maximul de steluțe de pe goodreads și le ador pe toate la fel de mult. Eu vi le recomand !


1.      În cel mai întunecat colț de Elizabeth Haynes
2.      Nevernight de Jay Kristoff
3.      Ultimul regat de Bernard Cornwell
4.      Regina umbrelor de Sarah J.Maas
5.      Ghici care-i mincinosul de M.J.Arlidge
6.      Fellside de M.R.Carey
7.      Puterea armelor de Joe Abercrombie
8.      Dulce răzbunare de Joe Abercrombie
9.      Dresoarea de Cristina Nemerovschi
10.  Elias și spioana cărturarilor de Sabaa Tahir
11.  Grădina de fluturi de Dot Hutchinson
12.  Un tron întunecat de Kendare Blake
13.  Împăratul ghețurilor de Ana Maria Negrilă
14.  Visuri de îngeri și monștri de Laini Taylor
15.  Cinder de Marissa Meyer

Acestea sunt cărțile care m-au încântat pe tot parcursul acestui an. Voi câte ați citit ? Pe care dintre titlurile de mai sus doriți să le citiți? Eu vă urez un an nou minunat plin de lecturi inspirate ! ^^

Share this:

CONVERSATION

4 comentarii:

  1. super, te admir foarte mult pentru dedictia ta pentru lectura :)

    RăspundețiȘtergere
  2. La multm ani! Noul an sa îți aducă împlinirea sufleteasca si bucurie in duflet!
    Din lista ta sunt cateva carti care ma atrag. Cristina N. este o autoare pe care musai sa o citesc în 2019. Seria Monicăi R. o am și ma asteapta :) . Seria lui Renee A. nu am reusit sa o citesc :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, noul an sa-ti aduca numai bucurii si impliniri :* Ti-o recomand cu drag pe Cristina :) Seria lui Renee Ahidieeh este bunicica, dar nu extraordinara.

      Ștergere